Finn en fysioterapeut

Pasientbrosjyrer

Tips og øvelser

Fag-, helse- og arbeidslivspolitikk

Artikler om fag- helse- og arbeidslivspolitikk.

Hver bevegelse teller

Nye retningslinjer om fysisk aktivitet fra Verdens helseorganisasjon. De slår fast at litt aktivitet er mye bedre enn ingen aktivitet, og jo mer, jo bedre er det for helsa. Sitter du også for mye i ro? Lurer du på hvordan du skal komme i gang?

Egenandeler fra 1. november 2020

Fra 1. november 2020 er det innført en ny egenandel i den kommunale fysioterapitjenesten, for undersøkelse med diagnostisk ultralyd ved muskel- og skjelettplager.

Folkehelse og fysioterapeuter

Om du har stor interesse for temaet folkehelse generelt, og fysioterapeuters rolle i folkehelsearbeid spesielt, bør du lese dette.

Avbestilling av timer med kort varsel

Du har fått symptomer på luftveisinfeksjon, og vil derfor avbestille en time hos fysioterapeuten din som du har om mindre enn 24 timer. Hva gjelder?

Rehabilitering og covid-19 på Fysioterapidagen

Rehabilitering og covid-19 er det høyst aktuelle temaet for markeringen av Verdens fysioterapidag i år, med fokus på fysioterapeuters sentrale rolle i behandlingen og oppfølgingen av covid-19-syke.

Fysioterapeuter tar kloke valg

"Gjør kloke valg" er en kampanje som forbundet er med på, og som skal redusere undersøkelser og behandling som pasienter ikke har nytte av. Som et ledd i dette gjør vi fysioterapeuter enda dyktigere til å gjøre kloke valg sammen med pasientene.

Ta styringen over dine kroniske smerter!

På Verdens fysioterapidag i år fokuserer fysioterapeuter verden over på hvordan fysioterapi og fysisk aktivitet kan hjelpe smertepasienter til et bedre liv.

Kommunene får flere fysioterapeuter

I bunnåret 2011 hadde kommunehelsetjenesten i gjennomsnitt 8,6 fysioterapeutårsverk per 10 000 innbyggere. I 2018 hadde dette økt til 9,5 årsverk, viser nye tall fra kommunene.

Side 1 av 7

Finn en fysioterapeut